Jotkut luulevat, että venyn hyvin, että olen taipuisa ja notkea. Ite olen enemmän sitä mieltä, että mulla vain on osa nivelistä vähän liiankin venyviä. Ja jos mulla olisi vahvemmat lihakset, en venyisi niin hyvin. Toisaalta taas, en venyttele tarpeeksi. Esimerkiksi pohkeet mulla on aina jumissa. Pitäisi yrittää. Tänäänkin. Edes vähän. Väsyttää vaan jo... Kun ei osaa mennä ajoissa nukkumaan. Äh, pakko tätäkin parantaa. Nenä pakko vielä huuhdella, vähän meinannut tukkoilla taas. Toivottavasti vaan ei ois tulossa kipeäks, ainakaan ennen lauantaina, sillon pitää jaksaa kiipeillä.

Senkin takia pitää siirtyä untenmaille, että hyvä kiipeilyfiilis alkaa muuttua väsymysfiilikseks. Sitten harmittaa, kun on puolitoista vuotta vaan rimpuillut, eikä kehittynyt tarpeeksi. Tai sitten vaan en pysty kehittymään tarpeeksi. En ole niin pitkäjänteinen ihminen. Ehkä kiipeilyn suhteen voisi olla. Kunhan vaan kehtaisi kunnolla treenata niitä muka helppoja reittejäkin, jotka ei minulle ole helppoja. En vaan tahtoisi, että kaikki pitää huonona. En halua olla huono.